מיזם\אתר חדש, קידום עסקים קטנים בתיירות ונופש באמצעות כתבות וידאו ושיתוף פעולה

מיזם\אתר חדש, קידום עסקים קטנים בתיירות ונופש באמצעות כתבות וידאו ושיתוף פעולה

שיתוף פעולה של אתר "הוסף את הנקודה שלך"
http://www.addyourpoint.com

עם

האתר "מקום טוב"

http://www.macom-tov.co.il

לאחרונה עלה אתר חדש בשם - מקום טוב. מטרת האתר היא לחבר בין אנשים, עסקים ומקומות באזור זכרון יעקב , בנימינה, פרדס חנה והסביבה) בעזרת כתבות וידאו . האתר מביא חידוש מעניין: הוא מראה ומציג כתבות וידאו על עסקים ומקומות תיירותיים באזור. זהו פיילוט מעניין שמכוון בראש ובראשונה לתושבי האזור, במידה ויצליח יתרחב למקומות נוספים בארץ. בנוסף לכתבות הוידיאו ניתן למצוא באתר:
• אינדקס עסקים באתר מקום טוב שבו כל בעל עסק מהאזור יכול להירשם ולפרסם בחינם ולקבל: דף מידע מפורט על העסק , מפת הגעה , קישור לאתר הבית שלו ואפשרות לקבלת הודעות ישירות מהלקוח.

• לכבוד השקת האתר מבצע לעסקים באזור: כתבת וידאו מצולמת וערוכה שתוצג במשך שנה שלמה באתר, בנוסף לשורת פרסום מודגשת באינדקס העסקים במחיר שווה לכל עסק.

• כל עסק תיירותי יזכה חשיפה וקידום בחינם באתר http://www.addyourpoint.com ללא הגבלת זמן.

• כל בעל אתר אינטרנט תיירותי יקבל מאתר http://www.addyourpoint.com אפשרות להוסיף בחינם גם מפה דינמית של המקום בו הוא נמצא. (בעל האתר התיירותי הוא שישתמש באמצעות כלי מיוחד שפותח בחינם והוא שישים את הסקריפט או הקישור למפה דרך מנהל האתר שלו). ללא הגבלת זמן
רון זאבי יוזם הרעיון של האתר:
"יש חשיבות מרובה בעצם הקיום של עסקים קטנים בסביבת מקום מגורנו. בתקופה האחרונה נפתחים מרכזי קניות גדולים מחוץ לאזור המגורים המהווים תחרות קשה לבעלי העסקים הקטנים. קיום עסקים קטנים בסביבת המגורים חשוב לכלכלה האזורית ולאנשים הגרים באזור . חשוב שיהיו עסקים קטנים שיתנו שירותים קרובים לבית. אם העסקים הקטנים ייעלמו נצטרך לנסוע קילומטרים רבים בשביל כל דבר. צריך איזון בחיים. יש מקום גם לגדולים וגם לקטנים. אבל בגלל שכל עסק קטן כשמו כן הוא "קטן" אין לו הרבה משאבים, כמו כסף זמן וכוח אדם לשיווק וקידום אפקטיבי לאורך זמן"
אז איך עושים קידום של עסקים קטנים?
פרסום ושיווק רגיל יקר להפליא, מודעה חד פעמית קטנה בעתונות המקומית עולה כמה מאות שקלים,שילוט חוצות אלפי שקלים בחודש ואפילו פלאיירים עולים כמה מאות שקלים לפרסום חד פעמי.
מה עושה עסק קטן וחדש שאף אחד לא מכיר? מסתבר שעל רוב העסקים שלידנו אנחנו בכלל לא יודעים. צריכה להיות לעסקים קטנים במה משלהם, וכאן נכנס הקונספט של האתר החדש. הרעיון מורכב משני אלמנטים.
1. לקשור עסק קטן לאיזור הגיאוגרפי שלו. בעסק קטן רוב הלקוחות הם לקוחות מהאזור ולא מישובים מרוחקים ולכן השיווק צריך להיות ממוקד איזור.
2. הצגת העסק בעזרת כתבת וידיאו. חכם סיני אמר שתמונה שווה אלף מילים, ולכן ברור שכתבת וידאו קצרה שווה הרבה יותר. בכתבה של כמה דקות אפשר להעביר המון מידע במחיר שווה לכל עסק.
מחברים את 1 ל- 2 וקיבלנו אינדקס עסקים אזורי המבוסס על כתבות וידיאו. כל אדם המחפש עסק שקרוב אליו הביתה ורוצה להתרשם עם מי יש לו עסק לפני שהוא מטריח את עצמו יכול לעשות זאת בלחיצת עכבר מהבית. הלקוח מרוצה כי הוא יודע שהשירות קרוב אליו, הוא רואה את בעל העסק לפני שהוא פוגש אותו, והוא גם תורם לכלכלה האזורית . בעל העסק מרוצה כי הוא פונה בצורה ישירה ללקוחותיו עלות השיווק זולה משמעותית ביחס לפרסום אחר והנוכחות של הכתבה הוא לטווח זמן ארוך.
היום אומרים שאם אתה לא ברשת אתה לא קיים. זאת הזדמנות פז לעסק קטן להופיע ברשת בצורה הכי חדשנית ומעודכנת. הפקת וידיאו רגילה עולה אלפי שקלים ולוקחת שבועות. וכאן במחיר שווה לכל עסק קטן ותוך זמן קצר, אתה נמצא בחוד החנית של הטכנולוגית באינטרנט.
סוג הפרסום הזה מתאים לכל סוגי העסקים. הכתבה מראה את בעל העסק בצורה אמיתית ישירה ומתומצתת. אתה פוגש את בעל העסק ורואה את המקום שלו כמו שהוא לפני שנסעת אליו. לסיכום: קיום העסקים הקטנים בסביבת מגורינו חשובה במקביל לרשתות הגדולות, כדי לשמור על רמת חיים גבוהה ואפשרויות קניה ובילוי קרובים אלינו . קיום העסקים הללו חוסך בנסיעות ואף תורם לערך הנדל"ן באזור. אני אישית מעדיף לשלם קצת יותר (לא הרבה), אם אני יודע שהכסף הולך לשכן שלי. אם לבעל עסק יש יותר לקוחות הוא יכול להוזיל מחירים וכך גם אני נשכר.
היום אין אף גוף שתומך שיווקית בעסקים קטנים באזור על בסיס שוטף ויומיומי. האתר מקום טוב נותן מענה לקידום העסקים הקטנים באזור במחיר שווה לכל כיס, ופונה בדיוק לקהל הלקוחות הפוטנציאלי שלהם.

יאיר בר זוהר - יזם, יועץ, עיתונאי, מידען ומקדם במנועי החיפוש בתיירות. האתרים שאני מנהל וגם שותף http://www.tiulim.net http://all4free.co.il http://addyourpoint.com

תגובות